Gdy w 1921 uwielbiana już przez paryską klientelę projektantka mody spotkała rosyjskiego księcia i francusko-niemieckiego perfumiarza narodziła się zapachowa legenda. Perfumy, jakich nikt wcześniej nie stworzył, perfumy, które pachniały jak kobieta, nie jak kwiat – Chanel No. 5. Dziś, niemal sto lat później marce Chanel przyszło się zmierzyć z nie lada zadaniem. Piątka miała dostać nowe życie na miarę XXI wieku. Tak powstało Chanel No. 5 L’Eau!

 5 chanel 5 eau paris lily rose depp NEWCHANEL5 YOUKNOWMEANDYOUDONT

Ikona dobrego stylu i elegancji – Chanel No. 5. Ten zapach wprowadził świat perfum w nową erę. Połączył czystość ze zmysłowością, prostotę z cielesnością, jersey z futrem, kwiaty z aldehydami. Powstała pierwsza prawdziwie kobieca kompozycja i pierwszy zapach w rodzinie kwiatowo-aldehydowej. Sukces, który kompozycja Ernesta Beaux’a odniosła w oka mgnieniu trwa do dziś przenoszony z pokolenia na pokolenie kolejnych szykownych kobiet. Chanel No. 5 były zapachem modernistycznym – tym, czym w architekturze był Bauhausłączyły przeciwieństwa, wykorzystywały nowe składniki, odrzucały zastane schematy. Były jednymi z pierwszych perfum, gdzie na tak dużą skalę użyto dopiero co odkrytego składnika – aldehydów. To one sprawiały, że kompozycja unosiła się w powietrzu, buzowała jak szampan, zachwycała nieznaną dotąd świeżością. Pod chmurą aldehydów twórca ułożył zmysłowe kwiaty – różę, jaśmin i kwiaty ylang-ylang. Cielesności i ciepła kompozycji dodały piżmo, sandałowiec, mech dębowy i cyweta. Chroniona pieczołowicie przez markę receptura dotrwała do dziś, choć zainspirowała kilkukrotnie twórców do reedycji kultowego zapachu. W 1986 roku Jacques Polge stworzył Chanel No. 5 Eau de Parfum, a 22 lata później tchnął w oryginalną recepturę nowe życie pod postacią Eau Première.

1 chanel 5 eau paris lily rose depp NEWCHANEL5 YOUKNOWMEANDYOUDONT

Dziś, w 2016 roku, zadanie reinterpretacji sztandarowego zapachu marki powierzono synowi Jacques'a – Olivierowi Polge – który stworzył No. 5 L’Eau, zapach na tu i teraz i na zawsze. Nie lada to wyzwanie zmierzyć się z tak wielkim klasykiem, zapachem, który rozpoznawały, nosiły i kochały pokolenia kobiet na całym świecie. Jak Olivier Polge zmierzył się z tym monumentalnym zadaniem? Z jubilerską precyzją rozłożył oryginalną formułę na elementy pierwsze, by przeanalizować rolę każdego z cennych składników. Następnie złożył je z powrotem w całość, nadając kompozycji nową równowagę zdefiniowaną współcześnie rozumianą świeżością. Do głosu doszły więc aldehydy, ale uwspółcześnione, niemetaliczne, o zapachu pomarańczowej skórki i neroli. Pudrowość ustąpiła świeżości, akord drewniany stał się bardziej dynamiczny, a ylang-ylang bardziej zielony. Jaśmin – kluczowy kwiatowy składnik No. 5 – w nowej wersji jest lekki jak podmuch wiatru, a w bazie słodką wanilię zastąpiły cedr i wetyweria. Tak powstał zapach respektujący tradycję, ale osadzony tu i teraz i zwrócony ku przyszłości. L’Eau to kompozycja transparentna, świeża i radosna, przystosowana do gustów młodszego odbiorcy i łatwiejsza w noszeniu. Cytrusowe aldehydy musują na skórze szybko unosząc się i dając poczucie natychmiastowego odświeżenia. Pod nimi miękko szeleszczą kwiaty wpisane w DNA numeru 5 – płatki róż z chanelowskich pól w okolicach Grasse, powietrzny, lekki jaśmin i zielone złoto ylang-ylang. Prostota, świeżość i współczesność to leitmotivy nowego zapachu. Również w zakresie opakowania i flakonu, które przesiąknięte są duchem minimalizmu tak bardzo bliskiego sercu Coco Chanel. Ikoniczną sylwetkę flakonu No. 5 wytłoczono na zewnętrznym kartoniku-koszulce. Żadnych ozdobników – biel i struktura, prostota i lekkość. Pod nim znajdziemy klasyczne pudełko z czarnym numerem 5 i klasycznym obramowaniem. I w końcu znany flakon, ale tym razem iskrzący płynną jasnością. Transparentny korek idealnie zlewa się ze szkłem flakonu nie zaburzając w żaden sposób zamierzonego minimalizmu.  Minimalizmu, który nie jest jedynie zabiegiem stylistycznym, ale esencją elegancji i nieskrępowanej wolności kobiety Chanel.

3 chanel 5 eau paris lily rose depp NEWCHANEL5 YOUKNOWMEANDYOUDONT

 

4 chanel 5 eau paris lily rose depp NEWCHANEL5 YOUKNOWMEANDYOUDONT

Kampania reklamowa nowego zapachu jest dziełem szwedzkiego reżysera Johana Rencka. Spotykamy w niej młodą kobietę Chanel uosobioną przez Lily-Rose Depp. Myślicie, że ją dobrze znacie? Tak wam się tylko wydaje. Jest pełna niespodzianek. Swoją wielowymiarową osobowością idealnie wpisuje się we współczesne czasy. Jest w niej coś z kreatorki, coś z muzy i coś ze zwykłej młodej dziewczyny wpatrzonej w swojego smartfona lub roześmianej na kręcącym się diabelskim młynie. To dziewczyna, która wprowadza ikonę stylu we współczesność. To nowa Chanel.

Fot. materiały prasowe

Wybór Enter The Room

Instagram enter The Room

object(stdClass)#7416 (3) { ["error_type"]=> string(23) "OAuthRateLimitException" ["code"]=> int(429) ["error_message"]=> string(179) "You have exceeded the maximum number of requests per hour. You have performed a total of 1261 requests in the last hour. Our general maximum limit is set at 500 requests per hour." }

Sorry something went wrong. Here is the possible list of errors:

  • Error loading user profile items