W trzeciej części cyklu #ubierzzapach przyglądamy się męskim trendom na wiosnę i lato oraz premierowym zapachom na ten sezon. Przyświeca nam zasada, że perfumy nosimy tak jak ubrania, więc dobrze, gdy te dwa elementy tworzą zgrany tandem.

W sezonie wiosna/lato 2017 gładkość koszuli, którą nosisz do pracy pokryj wzorami. A nuż przełożą się one na większą kreatywność. Po zrzuceniu korpo-uniformu zmień się w miejskiego wojownika w nurcie regularnie powracającego do mody trendu military. Zapomnij o szortach do kolan – są w tym roku passé. Obowiązująca długość na ten sezon odkrywa całe nogi. Lepiej poświęć więc im więcej czasu na siłowni. Ten sezon to również wielki powrót dresów rodem z ulic lat 90. Duże logo, dużo pasków i spodnie noszone w kompletach z bluzami. Wieczorem zamień krawat na wąski jedwabny szalik niedbale przewiązany na koszuli. To jeden z kluczowych motywów nowego sezonu!

W zapachach odkryj nowatorskie akordy i poczuj jak pachnie wzburzona woda, węgiel i esencja ziemi. W czasie wolnym sprawdzą się tradycyjnie cytrusy, które wprawiają w dobry nastrój i energetyzujące nuty wodne. Do pracy zabierz zapach drzewno-przyprawowe. Szałwia wzmaga koncentrację i oczyszcza umysł ze zbędnych myśli, czarny pieprz i kardamon natomiast pobudzają kreatywne myślenie. Mieszczuchom brakuje często kontaktu z naturą, a ten w swoim najbardziej pierwotnym wymiarze zapewnią w perfumach nuty ziemi. Węgiel, esencja ziemi, nuty metaliczne i ziemista paczula tworzą kombinacje głębokie, industrialne i na wskroś męskie. Na wieczór postaw na skórę i orient. Te dwa akordy zawsze dodają aury niezwykłości. Koniecznie sprawdź zapach, który w tym sezonie wywołał najwięcej kontrowersji. Nawet jeśli nie odważysz się go nosić, warto go poznać!

DRES JEST COOL! – DIOR HOMME SPORT 2017 I GUERLAIN L’HOMME IDEAL SPORT

2 premiery meskie

1 premiery meskie

Nowy Dior Homme Sport 2017 ewidentnie inspiruje się estetyką streetstylową. Tegoroczna formuła zapachu stawia na mariaż świeżości i przypraw. Otwarcie budują grejpfrut, czerwona pomarańcza, esencja cedratu i gruszka, przyprawowe serce zapachu tworzą natomiast różowy pieprz, gałka muszkatołowa i zielona nuta geranium. Twarzą nowej wody, jak i całej linii Dior Homme, jest Robert Pattinson, tym razem uchwycony przez obiektyw w nowojorskim, outdoorowym otoczeniu w myśl sloganu nowej kampanii #lifeisaplayground.

Do guerlainowskiej rodziny L’Homme Ideal dołącza nowy gracz. W dosłownym tego słowa znaczeniu, bo L’Homme Ideal Sport to woda na wskroś aktywna i dynamiczna. Przewodniemu akordowi całej linii, czyli migdałom, Thierry Wasser dodał więcej energii w postaci świeżych przypraw i fali nut wodnych. Flakon przybrał nawiązujący do tematu wody kolor niebieski, a korek otrzymał giloszowe wykończenie. W efekcie dostajemy zapach aktywny, ale wyważony, nie dla typowego lwa siłowni, a raczej dla faceta traktującego sport jako metodę na odprężenie i samorealizację.

BARDZO KRÓTKIE SZORTY – BVLGARI AQVA POUR HOMME ATLANTIQVE I HUGO BOSS BOSS BOTTLED TONIC

9 premiery meskie

3 premiery meskie

Bvlgari i jego męska linia Aqva od lat inspiracje czerpie z morza. W najnowszej odsłonie morze zastępuje jednak wzburzony ocean. Twórca kompozycji – Jacques Cavallier – stworzył i umieścił w jej sercu akord morskiej ambry, która ma oddawać zapach głębi oceanu. Świeżości dodaje znajdujący się w nutach głowy wyimaginowany akord wzburzonej wody. Dwa dodatkowe składniki zapachu przyczyniające się do jego słoności to szałwia i wetyweria. Okrągły flakon o kształcie otoczaka ma kolor ultramaryny, a wyróżnia go umieszczony w środku czerwony napis pour homme.

Boss Bottled Tonic to synonim relaksu. Uspokaja już sama jego lekko niebieska barwa. A co znajdziemy w środku? Świeże owoce w nutach głowy (pomarańcza, cytryna, jabłko), przyprawy w sercu zapachu (imbir, cynamon, goździk) i akordy drzewne połączone z wetywerią w bazie. Ta kompozycja jest na wskroś niezobowiązująca i świeża jak szklanka musującego toniku. Dlatego, choć w reklamie zapachu Gerard Butler pozuje w eleganckim stalowym garniturze, nam Bottled Tonic bardziej pasuje do krótkich, niekoniecznie błękitnych, szortów.

ZADRUKUJ SIĘ – DUNHILL ICON ELITE I BURBERRY MR. BURBERRY EDP

10 premiery meskie

5 premiery meskie

Flakony w formie eleganckich stalowych walców od brytyjskiej marki Dunhill od początku zjednały sobie szerokie grono wielbicieli. Pierwszy – Icon (srebrny walec) – był beztroską odą do świeżej wetywerii. W wersji Icon Absolute (złoty walec) dowodzenie przejęły cięższe nuty drzewne i przyprawowe. Tegoroczna premiera – Icon Elite (czarny walec) – zdaje się być kompromisem między poprzednimi wersjami. Wystarczająco świeży, by ożywiać i wystarczająco męski, by intrygować. Świetny wybór na dzień dzięki nutom szałwii niebieskiej, jałowca, czarnego pieprzu, drewna hebanowego i zamszu.

Mr. Burberry nabiera charakteru w nowej wersji o koncentracji wody perfumowanej. Poznasz ją po czarnym, nieprzeźroczystym flakonie składającym hołd klasycznemu czarnemu trenczowi. To samo DNA znane z wody toaletowej, ale bardziej dojrzałe, cieplejsze i mocniejsze. W głowie kompozycji buzują kardamon, mięta i estragon, w sercu rządzą lawenda, cedr i gałka, a bazę budują paczula, dymna wetyweria, sandał, benzoes i cynamon. W reklamie zapachu zobaczymy Josha Whitehousa i Amber Anderson uchwyconych w londyńskim hotelu okiem obiektywu Steve’a McQueena.

PADNIJ, POWSTAŃ! - PRADA LUNA ROSSA CARBON I FRANK BOCLET ASHES

4 premiery meskie

6 premiery meskie

Charakterystyczna czerwona linia, tym razem na czarno-antracytowym flakonie, to znaki rozpoznawcze najnowszej propozycji domu mody PradaLuna Rossa Carbon. Zapach z rodziny aromatyczno-fougere (paprociowej) zainspirowany został węglem i ziemią. Otwiera się nutami bergamoty zmieszanej z czarnym pieprzem, by w sercu ujawnić swoje nowatorskie akordy węgla, esencji ziemi i metalu. Trudno wam sobie wyobrazić jak to pachnie? Biegnijcie go przetestować, bo to idealna propozycja dla minimalistycznych miejskich wojowników. Inspiruje i stymuluje bez przytłaczania. Jest przyziemny, nie tracąc przy tym nic ze swojej przestrzenności.

Franck Boclet to nowa zapachowa marka na polskim rynku. Francuski projektant zaprezentował na tegorocznych targach w Mediolanie swoja najnowszą kolekcję Rock & Riot, którą zdefiniować można w dwóch słowach: zbuntowany luksus. Czarne, męskie w swoim wyrazie flakony skrywają kompozycje inspirowane muzyką – rockiem, punkiem i stylem pop z lat 80-tych. Tajemniczy, głęboko drzewny zapach Ashes zachwyca swoją słodko-gorzką aurą zbudowaną z nut piołunu, drewna gwajakowego, dwóch rodzajów cedru, paczuli, kadzidła i akordu suchego drewna. Fani drewna w perfumach będą usatysfakcjonowani. Nas Ashes oczarował! (Perfumeria Quality)

JEDWABNY SZLAK – BOTTEGA VENETA POUR HOMME PARFUM I GUCCI GUILTY ABSOLUTE

7 premiery meskie

8 premiery meskie

Włoska luksusowa marka Bottega Veneta wywodzi się z okolic Wenecji, ale inspirację do swojego pierwszego męskiego zapachu Bottega Veneta Pour Homme znalazła w surowych Dolomitach. Powstał on cztery lata temu. W tym sezonie na półkach perfumerii możemy odkryć jego intensywniejszą wersję Parfum. Odnajdziemy w niej ten sam klimat mariażu balsamicznych nut jałowca i skóry, ale wzbogacony liśćmi cedru, kardamonem, balsamem jodłowym i tureckim pieprzem. Nowa kompozycja dzięki swojemu wyrafinowaniu idealnie sprawdzi się na specjalne, wieczorowe okazje. Klasyczny flakon Bottega Veneta Pour Homme w wersji Parfum nabrał intensywniejszej, przydymionej barwy przechodząc od srebrnej szarości do matowej czerni i złota.

Żaden inny zapach nie wywołał chyba tyle szumu w tym sezonie co najnowsza propozycja domu mody Gucci – Guilty Absolute. Stworzona pod wodzą nowego dyrektora artystycznego marki Alessandro Michele kompozycja do łatwych nie należy, ale z pewnością tak wyrafinowanej kombinacji nut nie powstydziłaby się perfumeryjna nisza. Gucci Guilty Absolute to przede wszystkim skóra – intensywna i bezkompromisowa. Dołącza do niej wyselekcjonowana specjalnie dla tego zapachu nuta cyprysu Nootka, która nadaje wodzie perfumowanej sucho-drzewnego aspektu. Całości dopełniają trzy rodzaje paczuli i ziemista wetyweria. Innowacją jest tu wykreowanie tzw. zapachu linearnego, co oznacza, że skórzano-drzewna kompozycja pozostaje na naszej skórze niezmienna od początku do końca. Guilty Absolute to absolutnie nowa jakość u Gucci’ego i absolutnie warta poznania!

Fot. materiały prasowe, fot. główne: The Hollywood Reporter - kolekcja Tommy Hilfiger 2017

Instagram enter The Room

object(stdClass)#941 (3) { ["error_type"]=> string(23) "OAuthRateLimitException" ["code"]=> int(429) ["error_message"]=> string(179) "You have exceeded the maximum number of requests per hour. You have performed a total of 1230 requests in the last hour. Our general maximum limit is set at 500 requests per hour." }

Sorry something went wrong. Here is the possible list of errors:

  • Error loading user profile items