7 grudnia podczas finałowej gali UPC - Digital Imagination Challenge w warszawskim studiu Daylight nastąpiło ogłoszenie zwycięzcy programu, którego celem był wybór najlepszych innowacji technologicznych odpowiadających na najważniejsze wyzwania społeczne w naszym kraju. Wygrał krakowski startup FindAir wprowadzający na rynek inteligentne rozwiązania wpierające astmatyków.

Program Digital Imagination Challenge rozpoczął się wiosną tego roku i angażował internautów, którzy ostatecznie zdecydowali, że najważniejszymi wyzwaniami społecznymi, dla których należy znaleźć rozwiązanie, są te związane z wyborem ścieżki kariery, smart living oraz monitorowaniem stanu zdrowia. Spośród ponad pięćdziesięciu nadesłanych zgłoszeń od osób prywatnych, firm i instytucji w listopadzie wybrano sześciu finalistów. 

Podczas wielkiego finału projektu trójkę laureatów uhonorowano nagrodami pieniężnymi o łącznej wartości 70 000 zł oraz zaproszono do udziału w dedykowanym programie mentoringowym UPC.

Startup FindAir zwyciężył ze swoimi rozwiązaniami wspierającymi astmatyków. Jednym z nich jest FindAir ONE, czyli inteligentna nakładka na standardowy inhalator do astmy, dzięki której chory ma możliwość monitorować postęp swojej choroby. Ponadto urządzenie uczy identyfikować przyczyny ataków, ostrzega o nadciągających zagrożeniach oraz mapuje rejony miast zagrażające chorym. Astma zaliczana jest do chorób cywilizacyjnych i liczba osób, u których jest diagnozowana, jest coraz większa. Bez wątpienia zanieczyszczenie powietrza, z którym obecnie zmagamy się w Polsce, nie sprzyja astmatykom. 

1

FindAir

Ogromnie cieszy nas zwycięstwo w programie Digital Imagination Challenge. Wierzymy, że dzięki temu wzrośnie świadomość astmy oraz sposobów walki z jej ograniczeniami. Nagroda od UPC pomoże nam w dalszym rozwoju produktu i pozwoli na dotarcie do jeszcze szerszego grona odbiorców FindAir –  powiedział Tomasz Mikosz, co-founder FindAir.

Jury, złożone z przedstawicieli środowiska naukowego, biznesu i technologii oraz startupów, w nadesłanych do programu pracach, oceniało przede wszystkim pozytywny wpływ społeczny rozwiązania, ale również jego gotowość do wdrożenia oraz wykorzystaną przy jego tworzeniu technologię. Zwycięzca UPC Digital Imagination Challenge odebrał czek na 40 tys. zł. Wyróżnienia otrzymali również  Nexbio oraz AudioMovie, którym wręczono odpowiednio 20 tys. zł i 10 tys. zł. Jury zdecydowało także o przyznaniu nagrody specjalnej dla Virtual Dream – rozwiązania, które bazuje na technologii Virtual Reality i dedykowane jest najmłodszym pacjentom szpitali onkologicznych.  Wszyscy laureaci otrzymali dodatkowo sesje mentoringowe z ekspertami oraz promocję swoich rozwiązań w mediach.

Gościem specjalnym finału programu Digital Imagination Challenge był Roy Sharon, Vice President, Corporate Responsibility & Sustainability w Liberty Global, który w rozmowie z prowadzącym galę, Jarosławem Kuźniarem, opowiedział o podejściu Liberty Global i UPC Polska do kwestii społecznej odpowiedzialności biznesu.

2 digital imgaination challenge

Finaliści Digital Imagination Challenge

Fot. materiały prasowe