Jedni z najlepszych projektantów świata mają swoje oddane zwolenniczki na całym świecie – oraz świadomość, że o każdą z nich trzeba zadbać jednakowo. Domenico Dolce i Stefano Gabbana zdecydowali się wypuścić piękną kolekcję hidżabów i abaji inspirowaną mieszanką Wschodu i południa Europy.

Na początek warto zwrócić uwagę na słownictwo – każda szata noszona przez muzułmanki, ma swoją nazwę. Hidżab, używany do określenia skromnego ubioru kobiet i mężczyzn, dziś używany jest jako synonim chusty, którą kobiety zakrywają włosy, uszy i szyję (ale nie ramiona i twarz! Część zakrywająca twarz to nikab, natomiast burka to nieprzezroczyste przykrycie głowy noszone wraz z chustą przez muzułmanki przestrzegające purdah). Abaja to natomiast okrycie wierzchnie. 

I właśnie hidżab i abaję wzięli na warsztat Domenico Dolce i Stefano Gabbana. Ten ostatni pochwalił się właśnie kolekcją na swoim Instagramie, a pomysł i premierową serię opisał i pokazał arabski oddział Style.com

1

Czy to zabieg marketingowy? A może odpowiedź na potrzeby klientek? Pytania zaczęli mnożyć internetowi spece. Jaka jest odpowiedź? Pewnie jedno i drugie. Normalnym jest, że projektanci odpowiadają na wymogi rynku – klientkom pochodzącym z krajów arabskich podobają się ociekające złotem, bizantyjskie projekty Włochów, zostawiają u nich duże pieniądze. Dlaczego więc designerzy nie mieliby stworzyć kolekcji specjalnej z myślą o jednych ze swoich najlepszych konsumentów? Moda to biznes. Tym bardziej, że choć muzułmanie to 22% światowej populacji, są grupą często ignorowaną przez światowe marki. 

2

Duet Dolce & Gabbana, który słynie ze swoich kolekcji inspirowanych Sycylią, z dużą ilością przezroczystości, koronek, klasycznej symboliki basenu Morza Śródziemnego i pięknej mieszanki kultur, tym razem zdecydował się na „luksusową czerń i piaskowe beże”. W tej palecie powstały abaje i hidżaby. Jest to kolekcja prêt-a-porter, z delikatnymi – co należy podkreślić – printami, haftami i koronkami

3

Marki powoli budzą się z marazmu i zaczynają pojawiać się coraz aktywniej na Bliskim Wschodzie. Tak było z kolekcją Chanel Cruise w 2015 roku, której pokaz odbył się w Dubaju. W hampanii H&M Close the Loop, modelka Mariah Idrissi nosiła hidżab, a kilka miesięcy temu Uniqlo wypuściło swoją serię hidżabów. 

Coś się zaczyna.

4

 

5

 

6

 

7

 

9

Fot. Style.com/Arabia

 

8

Wybór Enter The Room

Instagram enter The Room

Sorry something went wrong. Here is the possible list of errors:

  • Error loading user profile items